Može li Fejsbuk postati ponovo kul?
Foto: The Verge
Fejsbuk je nekada, vjerovali ili ne, bio mnogo kul.
Mnogo toga se promijenilo od prvih dana, kada je Fejsbuk bio pun ažuriranja statusa i fotografija prijatelja, onih zbog kojih smo i odlučili i mi da budemo tamo. Fejsbuk je sada postao prepun brendova i stranica koje se bore za našu i vašu pažnju. Postalo je mjesto gde se ljudi, posebno tinejdžeri i mladi odrasli, ne osjećaju prijatno da dijele svoje živote.
Sada, nakon što je protekao određeni broj godina, utrošenih u pokušavajima da poprave Nevs Feed tako što je više o prijateljima i porodici, Fejsbuk ide u drugom pravcu: ka tome da vam pokaže zabavan sadržaj od ljudi koje ne poznajete. Ovaj novi „Discovery Engine“ podsticaj je u tome da postane više kao TikTok, koji je privukao pažnju mlade generacije, koju Fejsbuk tako očajnički želi da povrati.
Rezultat je „ažurirana vizija o tome kako će Fejsbuk aplikacija reagovati na sledeću generaciju ljudi koji će je koristiti“, kaže Tom Alison, šef Facebook aplikacije u kompaniji Meta, u onome što označava njegov prvi dubinski podcast intervju otkako je preuzeo ulogu u julu 2021.
„Na čudan način, u budućnosti ćemo raditi ono što smo već dugo vremena navodno radili“, rekao je Tom. „Ako slušate bivšu zaposlenu Fejsbuka i uzbunjivača Frensis Haugen naraciju… to je, ‘o moj Bože, oni samo hrane ljude govorom mržnje…’ Naravno da je to bila besmislica… Jer ogromna većina sadržaja koji su ljudi videli na Fejsbuku bio je vođen, naravno, našim sistemima, ali i njihovim sopstvenim izborima, ko su im prijatelji, čijim grupama su, sa kojim sadržajem se bave, itd.“
Ali to se mijenja sa novom strategijom Discovery Engine. Da bi Facebook i Instagram više ličili na TikTok, Meta će korisnicima pružati više sadržaja od stranaca koji koriste AI. Šta će ovaj podsticaj značiti za budućnost Fejsbuka i kako ga možemo iskoristiti?
Izvor: The Verge